У Житомирі запустили унікальний проєкт: громадяни можуть стати інженерами-збиральниками fpv-дронів

У нас велика кількість демобілізованих хлопців – хтось з ампутацією, хтось з захворюваннями чи важкими пораненнями важкими. І цим хлопцям краще щось корисне робити, аніж просто сидіти й отримувати пенсію чи іти шукати роботу


У Житомирі запустили унікальний проєкт, завдяки якому громадяни можуть стати інженерами-збиральниками fpv-дронів, потреба в яких на фронті залишається величезною.

Про це мер Житомира Сергій Сухомлин розповів у інтрев'ю Цензор.НЕТ.

"Це буде такий перший в Україні проєкт. У чому зараз є проблема, в тому числі й волонтерів? Кількість грошей, яка рік тому збиралася на ЗСУ, на сьогодні зменшується. У багатьох людей просто нема коштів. Бізнесу теж складно, бо велика кількість людей мобілізовані. Є проблеми і на польському кордоні. Та й тут ситуація складна. Той же "Мавік", на який збирають кошти волонтери, коштує від 80 до 120 тис. грн, якщо ми візьмемо простий "Мавік" – не комбо, чи флай, чи експерт, третій "Мавік". Достатньо складно зібрати ці кошти. Fpv-дрон коштує приблизно 18 тисяч гривень. Якщо ми беремо компонент саме для fpv-дронів, вони в середньому коштують 10-12 тисяч гривень. Їх можна купити за такі кошти. Це при тому, що потреба в fpv сьогодні на фронті – сотні тисяч на місяць. Наша промисловість поки що не забезпечує всі ці потреби. У нас великими темпами саме цей напрямок розвивається – я на багатьох підприємствах був, знаю. Деякі з них розташовані в Житомирі, деякі великі дрони збираються в Житомирі. Але все одно у нас величезна потреба у fpv-дронах", - зазначив він.

Сухомлин розповів, що у Житомирі для подолання цієї проблеми зробили відкриту платформу на основі офіційного сайту міської ради, на яку людина може зайти та зареєструватися через Дію.

"Там вона може обрати для себе наступні опції. По-перше – може пройти навчання і стати інженером-збиральником fpv-дронів. Тут маємо допомогу від фонду Берлінської, фахівці якого записали ці курси. Людина може пройти по записах, які ми публікуємо на цій платформі, – після навчання та проходження певного тесту ми його долучаємо до інженерного чату, де йому дадуть відповіді на якісь особисті технічні запитання. А ще можна записатися на зум-курси, які відбуваються кожні 2 тижні – і вже понад півтори тисячі людей пройшли навчання на цих курсах fpv-дронів", - розповідає він.

Друга опція дозволяє подивитися перелік бригад, батальйонів по fpv-дронах. Сухомлин зауважує, що кожна саме по fpv-дронах має відмінності. "Хтось працює на сьомій частоті, хтось на десятій, хтось на частоті 750, на 1,2 чи на 2,4. Тому в кожній бригаді – свої ретранслятори… І от залежно від того, кому саме людина хоче допомогти – наприклад, 46 бригаді чи 95 бригаді – ми їй даємо ті технічні умови, які їм потрібні. При чому не вказуємо кількість – щоб не давати ворогу можливість подивитися, яка кількість дронів поїде на ту чи іншу ділянку фронту. Але загальні технічні дані, потрібні конкретній бригаді, – даємо", - каже він.

У Житомирі запустили унікальний проєкт, завдяки якому громадяни можуть стати інженерами-збиральниками fpv-дронів, - мер міста Сухомлин 01

Також існує функція для компаній, які можуть постачати запчастини. Вони можуть зайти, зареєструватися і надати свої пропозиції.

"Ми не обмежуємо людей, де закуповувати ці запчастини. І там є основне – логістика. Цим фактично займається одне з управлінь міськвиконкому – управління у справах ветеранів. Його очолює людина, яка пройшла фронт і, на жаль, має ампутацію. Це управління займається логістикою", - наголошує Сухомлин.

Розповідаючи детальніше про роль інженера, він зауважив, що після навчання, збору дронів та тестування кожен інженер матиме свій рейтинг.

"Під цей рейтинг люди, знайомі, друзі можуть збирати для інженера гроші. І це вже буде спільна справа не однієї людини, а цілого ланцюжка його знайомих. Кожен, хто зареєструється, отримає оригінальний "позивний". Його дрон матиме свій номер. Логісти зможуть чітко відстежувати, який "позивний" працює ефективніше. Далі після збору дрона, інженер зв’язується з логістами. Ті вже домовляються про забір, відправляють на тестування", - каже Сухомлин.

Він додає, що велика кількість дронів, які збирають просто люди, має якийсь дефект.

"Я знаю статистику. З 10 дронів, які отримав наш 138-й бат, 4 не літали. А це час і це безпека людей. Вже ціль є – а вони ніяк не можуть його запустити…Тому ми збираємо всі ці дрони, і у нас в Житомирі вже є тест з тестування дронів. Інженери чітко тестують ці дрони за протоколами. Після того, як вони підписали, протестували дрон з унікальним номером, воно все в систему заноситься – і вже тоді відправляєтеся. Наприклад, якщо людина прописала "1 рота 1 батальйону 95-ї", воно конкретно іде туди. Коли війська отримали і підписали нам накладну на цей дрон, людина має право отримати компенсацію з бюджету - 6 тисяч гривень з урахуванням податків і зборів", - наголошує Сухомлин.

Фактично половину вартості запчастин компенсують з міського бюджету, якщо дрон зібраний і протестований, якщо він опинився безпосередньо у військовій частині.

"Зібрала людина 10 дронів – 60 тисяч ми компенсуємо. Робимо поріг входу достатньо невеликий і запускаємо масовий проєкт з виробництва", - посяснює Сухомлин.

Відповідаючи на питання про те, коли запрацює цей проєкт, він поінформував, що вже зроблено презентацію та стоврено чат для початквого спілкування.

У Житомирі запустили унікальний проєкт, завдяки якому громадяни можуть стати інженерами-збиральниками fpv-дронів, - мер міста Сухомлин 02

"З міністром Федоровим у мене вже також була зустріч. Вони дуже швидко дають нам доступ через "Дію". І тут воно швидко запрацює. Перші 2-3 тижні – в ручному режимі, а після цього там вже буде CRM-система, яка повністю веде цей сайт. І наше туди втручання буде мінімальне. Чому це зацікавило Мінцифру? Якщо ми запускаємо такий проєкт, можна потім передавати цей досвід іншим громадам. Робити мультиплікатор на інші бригади і збирати ці дрони", - зазначає Сухомлин.

Таким чином громадяни можуть допомогати фронту у міру своїх можливостей або просто служити.

"У нас велика кількість демобілізованих хлопців – хтось з ампутацією, хтось з захворюваннями чи важкими пораненнями важкими. І цим хлопцям краще щось корисне робити, аніж просто сидіти й отримувати пенсію чи іти шукати роботу. У мене є конкретний приклад. Є у нас спільнота спортсменів, які бігають, у них в Житомирі – 200 осіб приблизно. І вони для себе пробігли 100 км. А за їхніми правилами за кожні 100 км кожна людина має заплатити по 5 гривень на ЗСУ. У мене дружина теж бігає – так вона за рік набігала 3 300 км! І от вони знайшли хлопця з пораненням, теж їхній товариш. Він повернувся і має чимось займатися. Вони кажуть: ми йому будемо платити кошти по тисячі гривень, він буде збирати, а ми будемо закуповувати комплектуючі. І запускаючи такі процеси, ми зможемо повертати до справи демобілізованих хлопців. А велике підприємство може виділяти 200 тис. на комплектуючі", - розповідає Сухомлин.

Він зазначає, що лише 3 виробники fpv-дронів мають сертифікати – і всі вони завантажені замовленнями міністерства оборони.

"Але так виходить, що ми не можемо забезпечити всі потреби наших військових частин у цих fpv-дронах. От тоді виникла ідея запустити платформу, згуртувати людей довкола збору дронів, яким не потрібна сертифікація, а лише тестування й забрати бюджетні кошти від того, що ми не можемо проплатити, бо товар по суті за несертифікований. Але ми можемо людям зробити компенсацію. Отаким чином піти", - підсумував Сухомлин.

Джерело: https://censor.net/ua/n3457188

Джерело:  https://rabota-i-trud.ua

23.11.2023

Читати решту статей...