24 лютого 2022 року стало новим викликом для бізнесу
Вікторія Калініна та Олена Штагер — переселенки з Донецької області, які перетворили спільне захоплення на успішний бізнес. Їхній бренд Leliy поєднує традиційну українську вишивку з сучасним повсякденним одягом, демонструючи силу жіночого підприємництва та стійкість у часи випробувань. Своєю історією жінки поділилися зі Східним Варіантом.
Вікторія Калініна народилася в місті Добропілля, Донецької області. Здобувала освіту у навчальних закладах Краматорська, Макіївки та Донецька. Після заміжжя переїхала до Макіївки. Саме звідти, у червні 2014 року після захоплення російськими бойовиками території, маючи 2,5-річну доньку і сина, якому було всього місяць, родина виїхала до Добропілля.
Вікторія Калініна / Фото: з особистого архіву героїні
«Ми переїхали до моєї мами. Були впевнені, що ідемо на кілька тижнів… У 2016 році я з’їздила додому і якщо до цього моменту я плекала надію на повернення, то зрозуміла, що того життя, яке у нас було до цього, більше не буде», — пригадує Вікторія.
І саме тоді жінка усвідомила остаточно, що вони не повернуться додому допоки туди не повернеться Україна. І почала налаштовувати життя вже на новому місці.
Олена Штагер народилася в місті Добропілля, працювала економістом. І на момент знайомства з Вікторією перебувала в декреті з другою дитиною. Деякий час працювала вдома, а поза роботою в’язала. Цікавилася шиттям та вишивкою. І навіть придбала вишивальну машину й почала її самостійно опановувати.
Олена Штагер / Фото: з особистого архіву героїні
Олена та Вікторія познайомилися у Добропіллі під час роботи над соціальним проєктом. Обидві жінки захоплювалися створенням одягу: Вікторія шила, а Олена вишивала. Спільне захоплення та активна участь у місцевих ініціативах зблизили їх, що згодом переросло в ідею спільного бізнесу.
Дитячий майданчик (соціальний проєкт) / Фото: з особистого архіву героїнь
Грантова підтримка та перші кроки
Вікторія та Олена скористалися грантовими програмами для розвитку свого бізнесу. Спочатку Вікторія отримала грант від МОМ на придбання оверлока, а згодом — більший грант від ООН.
«Завдяки грантам ми змогли орендувати приміщення, зареєструвати ФОП і відкрити ательє у 2018 році», — розповідає Олена.
Фінансова підтримка дозволила придбати необхідне обладнання: швейні та вишивальні машинки, а також матеріали для роботи. Це дало можливість жінкам почати втілювати свою мрію — створення особливого одягу з вишивкою.«Ми хотіли виготовляти речі, які відрізнятимуться від інших», — наголошує Вікторія
В ательє / Фото: з особистого архіву героїнь
Бізнес Вікторії та Олени почався з класичного ательє: ремонт одягу та пошиття на замовлення. Поступово вони перейшли до більших проєктів, включаючи уніформу для компаній та спортивних команд.
«Ми шили одяг з вишитим логотипом для різних колективів, навіть купальники для плавчинь», — розповідає Олена.
Початкова ідея створення дитячого бренду одягу з вишивкою змінилася після аналізу ринку.
Асортимент бренду / Фото: з особистого архіву героїнь
«Ми зрозуміли, що вишивка — це ексклюзивна і недешева річ. Батьки навряд чи будуть готові купувати такі речі дітям, які швидко ростуть», — пояснює Вікторія.
Після консультацій з експертами, підприємниці вирішили зосередитися на жіночому одязі, орієнтуючись на аудиторію, готову інвестувати в якісні речі.
Переломним моментом стало велике замовлення на партію жилетів від Добропільського навчального закладу.
Партія жилетів від Добропільського навчального закладу / Фото: з особистого архіву героїнь
«Це був справжній виклик для нас – 341 одиниця. Ми найняли ще двох працівниць. Працювали з шостої ранку до опівночі. Три тижні нас вдома практично не бачили — ми приходили тільки спати», — згадує Вікторія
«Ми розуміли, що це замовлення — на репутацію та перспективу. Якщо впораємося, це стане нашою візитівкою і відкриє нові можливості», — додає Олена.
Це замовлення допомогло підприємницям перейти від роботи ательє до створення власного бренду одягу.
Пандемія COVID-19 змусила скоротити обсяги роботи. З семи працівників залишилося четверо, але жінки продовжували працювати.
Як війна змінила життя та бізнес Leliy
24 лютого 2022 року стало новим викликом для бізнесу.
«Навіть ми, ВПО з 2014 року, не були готові до повномасштабного вторгнення», — згадує Вікторія.
Попри труднощі, жінки продовжували працювати.
«Ми шили прапори на запит міської адміністрації, безплатно. Дещо шили військовим. Це допомагало відірватися від того, що відбувається», — додає Олена.
В ательє / Фото: з особистого архіву героїнь
1 квітня було оголошено офіційну евакуацію з Донецької області. Вікторія з родиною виїхала до Полтави, а Олена з сестрою — до Кривого Рогу.
«Я була впевнена, що повернуся за два тижні, витру пил, помию підлогу і ми почнемо працювати», — з сумом говорить Олена.
Зі свого боку Вікторія усвідомлювала, що це надовго і повернуться вони не скоро, тож треба щось вирішувати з бізнесом. І вже в травні партнерки почали обговорювати необхідність вивезення обладнання, розуміючи, що їхній бізнес чекають нові виклики та зміни. Саме тоді Олена переїхала до Полтави.
Новий старт у Полтаві
Жінки вирішили вивезти найцінніше — обладнання і це їм вдалося.
«У маленькому місті розпочати було набагато легше, бо там всі один одного знають, а у Полтаві конкуренція була значно більшою», — розповідає Вікторія.
В ательє / Фото: з особистого архіву героїнь
Було прийняте рішення розпочинати за відпрацьованою схемою, відкрити ательє і поступово відновлювати власний бренд. Ключовим фактором успіху стала підтримка. Першими в них повірила ГО «Пектораль», яка замовила фартухи з вишитою емблемою для художників. Це замовлення стало відправною точкою для відновлення діяльності.
Другим важливим кроком стало використання профілю в Google з хорошим рейтингом. Це допомогло привернути клієнтів у новому місті.
«До нас почали йти такі самі люди, як і ми — ВПО. І це була дуже потужна підтримка. Адже ми як велика родина, яка пережила однаковий досвід», — наголошує Олена.
Асортимент бренду / Фото: з особистого архіву героїнь
Поступово бізнес почав відновлюватися. Восени 2022 року підприємниці презентували свою першу колекцію світшотів з вишивкою, що стало символом їхнього старту в Полтаві.
Leliy: Вишивка для повсякденного життя
На сьогодні бренд Leliy, створений Оленою та Вікторією, пропонує сучасний погляд на традиційну українську вишивку, інтегруючи її у повсякденний одяг.
«Суть бренду Leliy — вишивка, яку можна носити щодня, а не тільки на свята. А повсякденний одяг може бути не тільки зручним, але і якісним і красивим», — пояснює Олена.
Асортимент бренду / Фото: з особистого архіву героїнь
Асортимент бренду включає світшоти, худі, шорти, штани та сукні з елементами вишивки. Всі вироби створюються з урахуванням сучасних тенденцій та потреб клієнтів.
«Минулого року ми брали участь у ярмарках і вони нам дали потужний поштовх. Серед якого запит від чоловіків на таку продукцію», — додає Вікторія.
Особливістю бренду є індивідуальний підхід до кожного замовлення. Клієнти можуть обрати будь-який дизайн, колір та поєднати його з будь-якою вишивкою. Leliy також пропонує послугу врахування індивідуальних параметрів клієнта при пошитті.
Секрет успіху
Майстрині наголошують на важливості віри у власні сили та вміння прислухатися до себе. Особливо це стосується жінок-підприємців, яким Вікторія радить обирати справу, що надихає.
В ательє / Фото: з особистого архіву героїнь
«Жінка обов’язково має працювати там, де вона буде відчувати натхнення. І все вийде», — переконана Вікторія.
Олена ж також заохочує не боятися просити про допомогу. На її думку, якщо людина чітко розуміє свою мету, то необхідна підтримка обов’язково з’явиться.
Підприємиці впевнені, що головне — зберігати позитивний настрій та віру в себе.
***
Слідкувати за новинами бренду можна у Facebook та Instagram «Leliy».
Джерело:https://v-variant.com.ua/article/pereselenky-z-donechchyny/
Источник: https://rabota-i-trud.ua
29.09.2024