Вакансії для жінок на посади за професіями, які раніше виглядали суто чоловічими, помітили фахівці з працевлаштування. Переважно в вакансіях зазначають, що шукають і чоловіків, і жінок, як водіїв та водійок, проте є пропозиції де просять виключно представниць прекрасної статі «за кермо», яке раніше частіше займали чоловіки
Попит на жінок в раніше більше чоловічих професіях зростає через мобілізацію та з роками тільки зростатиме, каже HR-експерт, кар’єрний консультант Тетяна Пашкіна.
«Це підвищить інклюзію, бо, чого гріха таїти, після війни повернуться чоловіки, які на всі 100% не зможуть виконувати функції – через поранення та проблеми зі здоров’ям. Відтак, маємо ожіночнення праці, розширення рамок робочих процесів, ті ж пайщиці і монтажниці (доречі, через дрібну моторику це – чисто жіноча доля). І це піде тільки на краще”, – розповідає експертка з працевлаштування.
Вона помітила попит на жінок у КП «Київський метрополітен», де запрошують у машиністки поїздів підземки. Каже, до 2017 року жінкам було заборонено працювати у метро на цій посаді.
“У метро жінка могла бути черговою по станції, а машиністкою на тій самій станції – зась. Те саме з роботою на шахтах, де жінкам залишали лише обслуговуючі функції, тоді як професія шахтаря, де зарплатня втричі більша, була для жінок недоступною. Оці обмеження по технологіям, функціям, упередженням тепер скасовано”, – каже Пашкіна.
Не проти збільшити кількість водіїв за кермом і в Київпастрансі. Мовляв, від початку повномасштабного вторгнення мобілізували 400 водіїв автобусів, тролейбусів та трамваїв.
Відтак, якщо жінки поквапляться на роботу, місто лише виграє. Адже через відсутність співробітників не можуть збільшити кількість транспорту на затребуваних маршрутах. Хоч у трамваях та тролейбусах Києва зустріти жінок давно не дивина, особливого збільшення попиту на підприємстві поки не побачили.
Уже не один рік працюють жінки машиністками поїздів на “Укрзалізниці”. Відважних небагато, проте якщо наважуться, не жалкують – бо зарплата вища середньоринкової та умови праці цілком комфортні.
Знаменитий плакат 1939 року та Олена Чухнюк, яка однією з перших залізничниць отримала найвищу державну нагороду за працю. Ця жінка з Вінниччини працювала, зокрема, на дільницях Південно-Західної і Львівської залізниць (Київ – Козятин – Жмеринка – Гусятин – Львів – Тернопіль – Перемишль).
Позитивні зміни Пашкіна прогнозує на ринку вакансій для жінок 65+. Каже, чим менше кадрів та більше вакансій, тим більше сміливості у роботодавців працевлаштовувати активних людей з великим життєвим досвідом.
Не так давно в Україні діяв наказ Міністерства охорони здоров’я «Про затвердження Переліку важких робіт і робіт зі шкідливими умовами праці, на яких забороняється використання праці жінок». Він функціонував з 1993-го по 2017 рік. Документ забороняв низку робіт за професіями, які вважаються фізично важкими для жінки.
Источник: https://rabota-i-trud.ua
24.01.2024